groep4-gaat-gehalveerd-naar-de-noorkaap.reismee.nl

lofoten, de veerboot en de tunnels

De foto's van Å hebben jullie als het goed is al voorbij zien komen. Omdathet zo koud bleef besloten we om de volgende dag maar naar Borg te rijden waar een noormannen museum staat. Ook weer een educatief en een openlucht gedeelte. Eerst maar even naar binnen om de film te bekijken brr we hadden het zo koud! Daarna een kasteelboerderij bekeken waarvan de resten waren opgegraven en gereconstrueerd zoals men dacht dat het er ooit moet hebben uitgezien. In dit gedeelte mocht je overal aanzitten en kleren aandoen. Erg leuk. Ze waren ook soep aan het koken en leuke gesprekken met de vrijwilligers gehad. Omdat het weer niet beter werd hebben we besloten naar Svolvær door te rijden om te kijken of we de boot nog konden halen. Ja hij lag er nog! Maar het slechte nieuws was dat we er niet meer bijpasten. Dus .... terug naar een camping die ons wel wat leek. savonds nog even een wandelingetje naar de zee maken, een heeel klein rondje ik moest mn handschoenen aan doen zo kkoud! Vanmorgen na een koude nacht vroeg opgestaan om dan vandaag maar over te komen. We hadden o vreselijk...3 keuzes.. omrijden duurt een dag dus nee. Weer naar Svolvær? Die boot gaat pas om 14.00 uur. Keuze 3 dan maar. Naar Lødingen rijden en daar de boot pakken. Die gaat elk anderhalf uur dus moet lukken vandaag. En wat een geluk kan een mens hebben! We kwamen na rustig aan gereden te hebben tegen twaalven het haven terrein oprijden en daar stonden de heren van de veerdienst al te zwaaien naar ons. Doorrijden!!! Ok. Doen we. Boot op .Motor uit.Klep dicht.Varen. Betalen mag zo en na een uur en een kop koffie met een broodje reden we de boot weer afbij Bognes. Nu maar over de A6 naar het zuiden! Maar dat gaat niet zo snel, max 80 km per uur, veel tunnels die de vaart er uit halen en veel, heel veel bochtjes en wegen die soms 6% omhoog of 8% naar beneden gaan! Om 16:00 was Gea er zo flauw van dat we een supermarkt opzochten om wat eten in te slaan en daarna op zoek naar een camping te gaan. gevonden! We staan een paar km beneden Fauske en zoals de zaken er vandaag voor staan gaan we morgen bij Storjord links af weg 77 op om richting Zweden te gaan.Maar.. dat kan na een nachtje slapen wel weer heel anders zijn.

mama

Hier alles goed en lekker de hele dag in de zon groetjes van koos en ingrid tjip en ita en mij xxx groetjes