groep4-gaat-gehalveerd-naar-de-noorkaap.reismee.nl

A met een rondje er boven

Het laatste berichtje kwam uit Alta en nu zitten we in A op het meest zuidoostelijke puntje van de lofoten op een camping tussen vissers van allerlei pluimage.Ondertussen hebben we weer veel gezien, om te beginnen met de rotstekeningen in Alta. Eind vorige eeuw waren er een paar boven Alta gevonden en een tijdje later heel veel bij elkaar.Hier hebben ze dan ook een mooi openluchtmuseum bijgemaakt en met houten bruggetjes over de rotsen heen een pad gemaakt zodat je alles gemakkelijk en goed kan bekijken. Na al dit moois te hebben bekeken zijn we over de A6 naar het zuiden gegaan wat werkelijk een prachtige weg is! we troffen dat het s middags flink opklaarde en zo konden we prachtige vergezichten aanschouwen,mooie dalen ,diepe fjorden en kabbelende beekjes, flinke stromen en denderende watervallen zien langskomen. In Rotsunelv besloten we te stoppenen nacht door te brengen op een klein campinkje. De volgende dag weer door op de A6 en nu waren we even boven Narvik beland op een mooie uitkijkpost aan de A10. Vroeger heeft op deze plek in de oorlog afweergeschut gestaan, nog zag je de sporen van bunkers en geschutkoepels. Aan de vele monumenten te zien moet hier in deze fjord bij Narvik heftig gevochten zijn. We stonden met zn drietjes ,een duits echtpaar 2 andere nederlanders en wij . het was nu echt heerlijk weer 17 graden en we konden nog even lekker in het zonnetje zitten!Er kwamen ook veel Noren langs die dit plekje hadden uitgekozen om hun midzomer te vieren met vuren en wortjes grillen. een gewoonte die ze hier hebben op het feest van sint? (naam even vergeten) vanmorgen de A10 verder langs gegaan en de lofoten op jammer, het weer werkte niet mee en vandaag geen spectaculere uitzichten maar wolken die troosteloos om de bergen hingen. WE besloten omdat het toch zulk droevig weer was om maar door te rijden naar het uiterste puntje waar we nu staan. hopelijk is het morgen beter zodat we toch nog wat van de lofoten kunnen zien. niet allemaal treurnis hoor, het water is hier zo helder als op een tropisch eiland en bij sommige baaitjes is een prachtig wit strand. huu alleen te koud om er in te gaan zwemmen, het is vandaag 9 graden!

Henny

Leuk hoor weer even bij waar jullie nu zitten !
Gaan jullie het hele stuk terug naar de E6 of steken jullie met de boot over ?
Fijne vakantie verder !

Helna

Wow wat een prachtige foto's. Wij hebben ook wel zin in zon reis. Jammer van het weer op de Lofoten.