groep4-gaat-gehalveerd-naar-de-noorkaap.reismee.nl

de noorderlichtkathedraal

Vandaag een rustdag. Nou ja dat is betrekkelijk. We hadden verzonnen om naar de noorderlichtkathedraal en het rotstekeningen museum te fietsen. Het is uiteindelijk alleen de kathedraal geworden want na 5 km bergopnaar het centrum te fietsen zagen we het niet zitten om ook nog de andere kant op en weer terug te fietsen. We weten het.. we fietsen ook zo naar veendam maar dit is net even iets anders! Bovendien hing er een gevaarlijke zwarte wolk boven het dal. De kathedraal is ontworpen door een Deense architect en was in 2013 klaar. De buitenkant is bekleed met titanium zodat het noorder of zonlicht mooi kan weerkaatsen. Ook over de vorm is nagedacht want hij volgt de vorm van het licht. De binnenkant was ook erg mooi maar via wikipedia kunnen de belangstellenden alle info vinden. Morgen op de vervolgroute gaan we eerst maar naar het museum, supermarkt en dan naar het zuiden, kijken waar we dan terecht komen.

mama

Papa vind het ook mooi de foto, s de ande vier zijn geweest voor vaderdag papa heeft een gehaakte kikker gekregen en zak doeken
groetjes en xx
morgen ga ik mee otterloo doei

Roswitha

Een mooi verhaal over het fietsen naar de, trouwens interessante en van binnen mooie cathedraal. Begrijp dat fietsen bergop/bergaf zeer vermoeiend is. Geniet verder van jullie spectaculaire reis.
We zijn weer terug.Genieten ons huis en tuin. De was draait. De terugreis in de trein was een ramp, waar doe je de koffer's EN benen heen ????

gea

fijn dat jullie weer gezond thuis zijn roswitha! ik ben benieuwd naar je verhalen!