groep4-gaat-gehalveerd-naar-de-noorkaap.reismee.nl

Kilometers vreten

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat we vandaag een stuk verder naar het noorden willen. Het weer blijft goed, bewolkt maar geen regen dus dat scheelt. We rijden door leuke dorpjes met de bekende ossenbloed rode gebeitste huizen. Soms ook wit of geel er tussen door. Haparanda is het doel maar blijkt , net als Omsk( drs P ) net iets te ver weg. De A 4 is wel heel erg lang ontdekken we en we schieten niet zo op als we wel zouden willen. Dorpen wisselen af met steden, Umea heeft een mooie kade zien we als we hoog over een brug het zoveelste water over rijden. En zo wordt t alweer langzaam tijd een camping te zoeken, " wild" wachten we nog even mee. De eerste die we uitzoeken bij Byske is erg mooi met een sutropisch zwembad,segway verhuur en een mooie bmx trail maar ons net iets te massaal. Verder dus naar Pitea naar een plek aan de haven waar we zowat wegwaaiden en onder de rook van een fabriek van smurfit kappa stonden. Ook afgekeurd...en nu.. staan we dus moederziel alleen op camping Ladrike 16 km boven Pitea. Gelukkig is Bert handig met onze eigen hotspot dus internet in huis! De wind is wat gaan liggen en nog een heerlijk zonnetje !

update: de camping raakt bevolkt, allemaal wegwerkers (denken we) komen in de chalets.

eric & yvonne

Leuk jullie gisteren gesproken te hebben. Prachtige foto's heb je gemaakt. We blijven jullie volgen.

xxxxx Yvonne en Eric