groep4-gaat-gehalveerd-naar-de-noorkaap.reismee.nl

Naar Zweden

We hebben ons plan uitgevoerd om naar Zweden te gaan en dat bleek een goede zet! We weten natuurlijk niet wat we in Noorwegen hebben achtergelaten maar we waren de grens nog niet over en ..echt waar! de zon begon te schijnen! De temperatuur klom van 7 naar meer dan het dubbele, uiteindelijk 15 graden. Wegnummer 77 in Noorwegen en later in Zweden nummer 95 is werkelijk een prachtige weg. Eerst direct de bergen in en omhoog om daarna lang nog sneeuwbedekte toppen en deels bevroren meren te rijden en dan met die blauwe luchten, we hebben een prachtige dag gehad. In deze omgeving, Zweeds Lapland zagen we ook veel rendieren lopen en Bert claimt een eland aan de bosrand gezien te hebben. we zijn de artic C weer overgestoken, geen poespas of souvenirwinkeltjes, een streep over de weg met een bordje artic circle en dat was het.Na een prachtige rit, zelfs nog een stuk dirt road, net als in Afrika, kwamen we in Sorsele aan waar we een camping vonden. Omdat het weer vanmorgen zo mooi was , een wolkenloze hemel besloten we een dag te blijven. Heerlijk rustig, de meeste mensen zijn vertrokken rond een uur of elf dus de camping bijna voor je alleen. Voor de eerste keer buiten ontbeten, wasje gedaan, Bert heeft de repeater weer aan het werk gekregen en lekker lezen in de zon o ja, een stukje schrijven. Een rustig dagje dus.de mugjes nemen we voor lief en af en toe slaan we een vervelende dood.

Andre

Nou Gea, eindelijk de jou welverdiende Warmte!
Geniet er van, deze week mogen we hier ook een hitte golf verwachten!

Henny

Geniet ervan !
Zijn allemaal prachtige landen daar in Het Hoge Noorden !