groep4-gaat-gehalveerd-naar-de-noorkaap.reismee.nl

Richting zuiden en op bezoek bij Bianca en Ivan

Gisteren zijn we vanuit Mora richting Valberg gereden want we wilden naar Bianca en Ivan die daar sinds kort wonen. Langzamerhand kwamen we meer in de bewoonde wereld en we zagen het landschap veranderen van bossen naar meer weilanden en akkers en meer grotere dorpen. Ook de borden aan de kant van de weg met pas op voor rendieren erop zien we steeds minder. In Valberg werden we verwelkomt met koffie en zweedse koek en voor het eten ook nog weer een heerlijk zelfgemaakte Zweedse lekkernij. We hebben lekker een nachtje bij hun op het erf gestaan en na een heerlijk ontbijt weer op weg gegaan en nu in Frillesas op een leuke camping aan het Skagerak terecht gekomen. de camping heeft een strandje en rotsen waar tussen kinderen met een wasknijper aan een touwtje krabbetjes zitten te vangen. stukje aas er tussen geknepen, de krab grijpt dit vast.. schepnetje er onder en weer een krab! Ik denk dat we hier 2 nachtjes blijven, Bert wil hier nog in de zee zwemmen.

Update:

Het is lekker weer en we blijven hier nog een dagje. Vanmorgen uitgeslapen gedouchet en een lekker broodje gehaald. Vanmiddag wilden we naar de boei en terug zwemmen maar verschillende kleine kwalletjes hebben dat idee getorpedeerd. Gea kreeg ineens een visioenvan een vakantie op Menorca.. heel lang geleden! Maar.. we hebben in het skagerak gezwommen! Nu kijkt Bert via de sateliet die weer bereik heeft naar de tour. En ik heb net een wasje gedaan.