groep4-gaat-gehalveerd-naar-de-noorkaap.reismee.nl

bij de kerstman

Vanmorgen op tijd van onze camping vertrokken en nu snapten we ook waarom er geen mens op de camping stond. 50 meter voorbij de ingang was een prachtige camperplek waar we het bestaan natuurlijk niet van wisten en hier had iedereen zich verzameld, Leuk aan het water met elkaar! We hoefden maar een kleine 300 km te reizen vandaag om naar Rovaniemi in Finland op de poolcirkel te komen waar ook de kerstman woont. Daar zijn we natuuuuurlijk even op visite gegaan en later op de poolcirkel ons uitgebreid laten fotograferen door een kleine aziaat.Naast dit toeristen trekkend gebeuren was ook een grote parkeerplaats en omdat we meer campers met uitgetrokken poten zagen staan zijn wij er maar naast gaan staan, onze eerste keer "wild"overnachten! . s avonds stonden er zeker een stuk of 10 in ons rijtje en naast ons gezellige mensen uit Enschede dus daar hebben we ge campertalkt .Verder zien we weinig nederlanders. Het valt ons op dat dit stuk Finland minder bebost is en meer akkertjes tussen door dan in het laatste stuk van Zweden. Ook zijn er meer kleine dorpjes te herkennen aan de bushaltes die bij elk gehucht staan .